Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Συμβούλους επιτάχυνσης επιστρατεύει ο Τζιτζικώστας για τον δρόμο Πατρίδα-Νάουσα

Συμβούλους επιτάχυνσης επιστρατεύει ο Α. Τζιτζικώστας για να σώσει έργα όπως ο Κ16. Οι περιοχές με τα περισσότερα έργα που βρίσκονται στο «κόκκινο» και κινδυνεύουν να χάσουν το τρένο
της κοινοτικής χρηματοδότησης

υμβούλους επιτάχυνσης, προκειμένου να μη χαθούν μια σειρά από πολύ σημαντικά έργα, τα οποία έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, αλλά καθυστερούν επικίνδυνα, βάζει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Σε πρώτη φάση η καινοτομία των project managers ή συμβούλων επιτάχυνσης θα αφορά σε τρεις νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας που εμφανίζουν σειρά έργων που υλοποιούνται με ρυθμούς… χελώνας, τους νομούς Πέλλας, Πιερίας και Χαλκιδικής. Όπως επίσης και συγκεκριμένα πολύ μεγάλα έργα, όπως ο κόμβος της Λαχαναγοράς (Κ16), που έχει καταντήσει γεφύρι της Αρτας…
«Επικεντρωνόμαστε στα έργα που παρουσιάζουν χαμηλούς ρυθμούς υλοποίησης, στα οποία τοποθετούμε συμβούλους επιτάχυνσης με στόχο να κινηθούμε ταχύτερα, λειτουργώντας με κριτήρια ιδιωτικού τομέα», είπε χαρακτηριστικά ο περιφερειάρχης, Απόστολος Τζιτζικώστας.
Ο κ. Τζιτζικώστας έχει σχηματίσει πολύ συγκεκριμένη άποψη για την πορεία όλων των έργων του ΕΣΠΑ στην Κεντρική Μακεδονία, μετά και τις περιοδείες του σε κάθε νομό ξεχωριστά. Αυτός άλλωστε ήταν και ο σκοπός των επισκέψεών του, ώστε αυτές να είναι ουσιαστικές κι όχι απλώς εθιμοτυπικές.
Όπως είχε γράψει η Voria.gr, στην τελευταία συνάντηση του πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά με τους περιφερειάρχες, παρουσία και της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης, είχε ζητηθεί να καταγράψουν οι περιφερειάρχες τα ενταγμένα στο ΕΣΠΑ έργα που παρουσιάζουν χαμηλή πρόοδο υλοποίησης, ώστε εάν κρίνουν πως δεν μπορούν να γίνουν εντός των χρονοδιαγραμμάτων, να τα απεντάξουν και να διοχετεύσουν τους πολύτιμους κοινοτικούς πόρους που δεσμεύουν σε άλλες δράσεις με υψηλή απορρόφηση. Ετσι, κινδυνεύουν πολλά και σημαντικά έργα με απένταξη και οριστική απώλεια και στην Κεντρική Μακεδονία, καθώς η διοίκηση της Περιφέρειας είχε ήδη ξεκινήσει αυτή τη δουλειά και είχε σχηματίσει μια πρώτη άποψη. Ο κίνδυνος της απένταξης επικρέμεται πλέον πάνω από αρκετά έργα στην Κεντρική Μακεδονία, τα οποία καθυστερούν υπερβολικά και κανείς δεν είναι βέβαιος αν θα μπορέσουν να υλοποιηθούν μέσα στα στενά πλέον χρονικά περιθώρια της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου. Αλλωστε, η τελευταία αναθεώρηση του ΕΣΠΑ γίνεται φέτος, οπότε κανείς δε θέλει να ρισκάρει τυχόν απώλεια κοινοτικών πόρων.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πλέον τρέχει για να αποφύγει την απένταξη τέτοιων έργων. Και δυστυχώς είναι πολλά.
Έργα στο «κόκκινο»
Είναι χαρακτηριστικό ότι το μεγάλο πρόβλημα υπάρχει σε τρεις νομούς, οι φορείς υλοποίησης των οποίων είναι εμφανές ότι χρειάζονται υποστήριξη. Πρόκειται για την Πέλλα, την Πιερία και τη Χαλκιδική. Για καθέναν από αυτούς τους νομούς θα γίνει ξεχωριστή πρόσκληση για να βρεθεί ο σύμβουλος επιτάχυνσης του καθενός, που θα προσπαθήσει να παράσχει τεχνογνωσία, να παρακολουθήσει και να επισπεύσει τους ρυθμούς υλοποίησης «παγωμένων», πλην όμως ενταγμένων έργων με συγκεκριμένο προϋπολογισμό. Σύμβουλος επιτάχυνσης θα μπει και σε πολύ μεγάλα έργα υποδομής, όπως ο Κ16, που γι’ ακόμη μια φορά έχει «κολλήσει» ή άλλα οδικά έργα (π.χ. το τμήμα Πατρίδα – Νάουσα ή ο δρόμος του Κιλκίς).
Η Voria.gr αποκαλύπτει σήμερα μια σειρά από σημαντικά έργα που είναι στο «κόκκινο» στους συγκεκριμένους τρεις νομούς και τα οποία αποτελούν την αφορμή (και την αιτία) για την τοποθέτηση συμβούλου επιτάχυνσης:
ΠΙΕΡΙΑ: Δίκτυο αποχέτευσης Δήμου Δίου Ολύμπου (17 εκ. ευρώ). Ανέγερση τριών στεγών υποστηριζόμενης διαβίωσης (2,5 εκ. ευρώ). Θέατρο και πολιτιστικό κέντρο στην Κατερίνη (7,5 εκ. ευρώ). Ειδικό δημοτικό σχολείο Δήμου Κατερίνης (4,5 εκ. ευρώ).
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ: Αποχετευτικό δίκτυο στο Μεταγγίτσι (4,5 εκ. ευρώ). Μεταφορά και επεξεργασία λυμάτων Πολυγύρου (4 εκ. ευρώ). Ανόρυξη υδρευτικών γεωτρήσεων στο Δήμο Πολυγύρου (1,7 εκ. ευρώ). ΧΥΤΑ Δήμου Αριστοτέλη (15 εκ. ευρώ). ΧΥΤΑ Κασσάνδρας (7,5 εκ. ευρώ).
ΠΕΛΛΑ: Παρακολούθηση πόσιμου νερού Δήμου Πέλλας (0,8 εκ. ευρώ). Πολιτιστικός χώρος Μέγας Αλέξανδρος Εδεσσας (1,8 εκ. ευρώ). Τμήμα Παραλίμνης οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Εδεσσας (15,5 εκ. ευρώ, με πιθανότητα παράδοσης μέχρι το Πάσχα). Διευθέτηση ρεμάτων Αλμωπίας (11 εκ. ευρώ).
Όλα τα έργα αυτά έχουν πολύ χαμηλή πρόοδο υλοποίησης και παρότι στο 80% αυτών των έργων φορείς υλοποίησης είναι δήμοι και άλλοι οργανισμοί (όχι πάντως οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας), ο κ. Τζιτζικώστας αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να βοηθήσει ώστε να γίνουν επιτέλους αυτά τα έργα και να μη χαθούν οριστικά ή να μην αναγκαστεί τελικά να τα ακυρώσει, για να σώσει τα χρήματα που δεσμεύουν, με την κατασκευή άλλων έργων που θεωρούνται υλοποιήσιμα…



                                                      πηγή voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου