Ύστερα από μια μακρά διακοπή, η Formula 1 αφήνει προς το παρόν τις πίστες της Μέσης και Άπω
Ανατολής για να επιστρέψει στη φυσική της έδρα, που δεν είναι άλλη από την Ευρώπη. Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2013 συνεχίζεται με τον 5ο γύρο του, το Grand Prix Ισπανίας. Το 3ήμερο 10-12 Μαΐου η καρδιά της F1 θα χτυπά στη Βαρκελώνη, σε μια πόλη και μια πίστα που είναι ιδιαίτερα οικείες στους ανθρώπους της.
Το Circuit de Catalynya είναι το δεύτερο σπίτι όλων των ομάδων καθώς εκεί πραγματοποιούν το μεγαλύτερο μέρος των χειμερινών τους δοκιμών και τη γνωρίζουν πάρα πολύ καλά. Ταυτόχρονα, η έναρξη της ευρωπαϊκής περιόδου αποτελεί κάτι σαν το δεύτερο ξεκίνημα της σεζόν καθώς στη Βαρκελώνη παρουσιάζονται τα μεγαλύτερα πακέτα αναβαθμίσεων, με τα οποία οι ομάδες θα προσπαθήσουν να ανατρέψουν την εις βάρος τους κατάσταση αν έχουν μείνει πίσω ή να μεγαλώσουν τη διαφορά αν είναι μπροστά.
Η Βαρκελώνη φιλοξενεί για 23η φορά το Grand Prix Ισπανίας, στην πίστα του Montmelo, βόρεια της πόλης. Η πίστα της Καταλονίας κατασκευάστηκε το 1991, όταν έκανε και την πρώτη της εμφάνιση στο πρόγραμμα της Formula 1, και από τότε δεν έχει λείψει καμία χρονιά.
Η πίστα της Βαρκελώνης είναι πολύ τεχνική και αυτό φέρνει στην επιφάνεια τις αδυναμίες των μονοθεσίων. Η χάραξή της περιλαμβάνει 16 στροφές συνολικά, με τις 9 από αυτές να είναι δεξιές και οι υπόλοιπες 7 αριστερές.
Η διαδρομή των 4,655 χιλιομέτρων απαιτεί υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης και αποτελείται από στροφές χαμηλής και υψηλής ταχύτητας όπως η στροφή Seat, στην οποία τα μονοθέσια στρίβουν με 240 χλμ/ώρα.
Αυτό όμως δεν πρέπει να επηρεάζει την υψηλή τελική ταχύτητα που αναπτύσσουν τα μονοθέσια στις ευθείες μεταξύ των στροφών της πίστας, φτάνοντας ακόμα και στα 305χλμ/ώρα, με τα μονοθέσια να βρίσκονται τέρμα γκάζι στο 57% του γύρου για 16 δευτερόλεπτα και 1,14 χιλιόμετρα απόσταση.
Η μέση ωριαία ταχύτητα της πίστας είναι στα 210 χλμ/ώρα ενώ η μέση ταχύτητα στις στροφές είναι 144 χλμ/ώρα.
Οι οδηγοί κατά τη διάρκεια ενός από τους 66 γύρους που διαρκεί ο αγώνας κάνουν περίπου 44 αλλαγές ταχυτήτων και στο σύνολό του αγώνα διανύουν 307 χιλιόμετρα κάνοντας 2900 αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Η πίστα του Montmelo είναι μια δοκιμασία και για τα φρένα των μονοθεσίων καθώς η χάραξη της διαδρομής τα καταπονεί αρκετά.
Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του GP Ισπανίας σε ώρες Ελλάδας.
πηγή enikos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου