Η θέσπιση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες και η αντικατάσταση του χάρτινου
εισιτηρίου και των μηχανισμών ακύρωσης με ηλεκτρονικές μπάρες και σύστημα τηλεματικής, αποτελεί θετική εξέλιξη. Με τα νέα συστήματα θα παταχθεί στην πράξη η «εισιτηριοδιαφυγή», αφού όλοι θα πληρώνουν για τη χρήση των μέσων, ενώ μέσα από την αύξηση των εσόδων θα μπορούν πλέον να εφαρμοστούν μειώσεις στο αντίτιμο των εισιτηρίων για όλους, αλλά και ειδικές τιμές για ανέργους και άλλες ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.
Η κίνηση αυτή, είναι το πρώτο βήμα για την εξυγίανση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Για να εξορθολογιστούν πλήρως, θα πρέπει να γίνουν κι άλλες ενέργειες προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών για το κοινό και την άμβλυνση των αδικιών. Προτείνουμε λοιπόν, να εφαρμοστεί άμεσα η εξαγγελία για ζωνικό σύστημα χρεώσεων με κλιμακωτό αντίτιμο για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ανάλογα με την απόσταση που διανύει ο επιβάτης, ενώ πρέπει να υπάρξει μέριμνα για κλιμακωτές εκπτώσεις στους επιβάτες, με βάση τη συχνότητα που χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες.
Παράλληλα, επαναφέρουμε την πρότασή μας, το σύστημα αυτό να ισχύσει και για τη χρήση των εθνικών αυτοκινητοδρόμων στα διόδια. Το σημερινό σύστημα τιμολόγησης των διοδίων, ιδιαίτερα μετά τις τελευταίες αυξήσεις είναι άδικο και δεν περιλαμβάνει κλίμακες, χρεώνοντας όλους τους χρήστες το ίδιο. Προτείνουμε λοιπόν, να χρησιμοποιηθεί ηλεκτρονικό σύστημα και στα διόδια, με την ενσωμάτωση ηλεκτρονικών συσκευών στα αυτοκίνητα και τη χρέωσή τους με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που διανύουν, όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης.
Η χρήση των ηλεκτρονικών συστημάτων μπορεί άμεσα να αυξήσει τα έσοδα του κράτους και να αποκαταστήσει τις αδικίες, αναβαθμίζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες για το κοινό.
Τομέας Υποδομών, Χωροταξίας και Μεταφορών ΟΝΝΕΔ
εισιτηρίου και των μηχανισμών ακύρωσης με ηλεκτρονικές μπάρες και σύστημα τηλεματικής, αποτελεί θετική εξέλιξη. Με τα νέα συστήματα θα παταχθεί στην πράξη η «εισιτηριοδιαφυγή», αφού όλοι θα πληρώνουν για τη χρήση των μέσων, ενώ μέσα από την αύξηση των εσόδων θα μπορούν πλέον να εφαρμοστούν μειώσεις στο αντίτιμο των εισιτηρίων για όλους, αλλά και ειδικές τιμές για ανέργους και άλλες ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.
Η κίνηση αυτή, είναι το πρώτο βήμα για την εξυγίανση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Για να εξορθολογιστούν πλήρως, θα πρέπει να γίνουν κι άλλες ενέργειες προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών για το κοινό και την άμβλυνση των αδικιών. Προτείνουμε λοιπόν, να εφαρμοστεί άμεσα η εξαγγελία για ζωνικό σύστημα χρεώσεων με κλιμακωτό αντίτιμο για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ανάλογα με την απόσταση που διανύει ο επιβάτης, ενώ πρέπει να υπάρξει μέριμνα για κλιμακωτές εκπτώσεις στους επιβάτες, με βάση τη συχνότητα που χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες.
Παράλληλα, επαναφέρουμε την πρότασή μας, το σύστημα αυτό να ισχύσει και για τη χρήση των εθνικών αυτοκινητοδρόμων στα διόδια. Το σημερινό σύστημα τιμολόγησης των διοδίων, ιδιαίτερα μετά τις τελευταίες αυξήσεις είναι άδικο και δεν περιλαμβάνει κλίμακες, χρεώνοντας όλους τους χρήστες το ίδιο. Προτείνουμε λοιπόν, να χρησιμοποιηθεί ηλεκτρονικό σύστημα και στα διόδια, με την ενσωμάτωση ηλεκτρονικών συσκευών στα αυτοκίνητα και τη χρέωσή τους με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που διανύουν, όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης.
Η χρήση των ηλεκτρονικών συστημάτων μπορεί άμεσα να αυξήσει τα έσοδα του κράτους και να αποκαταστήσει τις αδικίες, αναβαθμίζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες για το κοινό.
Τομέας Υποδομών, Χωροταξίας και Μεταφορών ΟΝΝΕΔ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου