Pages

Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

Τουριστικός 'Ομιλος Βέροιας:Προτάσεις για την Τουριστική Ανάπτυξη της Πόλης

Η στοχευμένη προσέλκυση επισκεπτών αποτελεί αναγκαιότητα για την περιοχή της Βέροιας. Η
Τουριστική Ανάπτυξη του Δήμου Βέροιας μπορεί να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά στην τοπική οικονομία.
Μετά τη δημοσιοποίηση του «ετήσιου προγράμματος τουριστικής προβολής Δήμου Βέροιας», ο Τουριστικός Όμιλος Βέροιας καταθέτει τις δικές του προτάσεις – παρατηρήσεις ώστε να προστεθούν στο σχέδιο δράσης του Δήμου Βέροιας.
Άποψη του ΤΟΒ είναι ότι πρέπει να γίνουν ενέργειες, που να στοχεύουν σε συγκεκριμένες τουριστικές αγορές. Το τουριστικό προϊόν της Βέροιας, παρότι έτσι παρουσιάζεται, δεν είναι πλήρες. Συνεπώς πρέπει να επικεντρωθούμε 100% στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, ώστε τα αποτελέσματα της τουριστικής προβολής να είναι άμεσα ορατά και μετρήσιμα. Οφείλουμε να δημιουργήσουμε μια υγιώς αναπτυσσόμενη αγορά που γεννά και δε διώχνει «πελάτες».
Εν προκειμένω, οι τομείς στους οποίους ο Δήμος Βέροιας διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα είναι οι εξής: Αρχαιολογικός Τουρισμός, Θρησκευτικός Τουρισμός και Συνεδριακός Τουρισμός.
Για τον Αρχαιολογικό τουρισμό, ο ΤΟΒ θεωρεί ότι η κατασκευή του νέου Μουσείου των Αιγών, θα αποτελέσει από μόνο του γεγονός παγκόσμιας ακτινοβολίας και  η προβολή που θα γίνει από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού θα προσφέρει τεράστιο όφελος και στην προβολή της Βέροιας.
Έτσι, ο Δήμος Βέροιας με τις δικές του δυνάμεις, πρέπει να επικεντρώσει στον Θρησκευτικό Τουρισμό, καθώς και στην προσέλκυση περισσοτέρων Συνεδρίων στην πόλη μας.

Θρησκευτικός Τουρισμός
Η Βέροια έχει μακρά θρησκευτική ιστορία. Οι δεκάδες εκκλησιές, τα ξωκλήσια και τα μοναστήρια το μαρτυρούν περίτρανα. Το Βήμα του Απόστολου Παύλου, ένα από τα κορυφαία προσκυνηματικά μνημεία στον κόσμο, σε συνδυασμό με την Παναγία Σουμελά, τα Μοναστήρια και τις βυζαντινές εκκλησίες της Βέροιας, δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο τουριστικό πακέτο.
ΠΡΟΤΑΣΗ 1: Προτείνουμε τον σχεδιασμό και έκδοση ενός τουριστικού εντύπου υψηλής επιστημονικής και καλλιτεχνικής ποιότητας, υπό την εποπτεία και ευθύνη της Ι.Μ. Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας, παράλληλα με τη δημιουργία ψηφιακής βάσης δεδομένων, προσπελάσιμης μέσω Διαδικτύου. Το έντυπο αυτό, αποκλειστικά αφιερωμένο στα προσκυνηματικά μνημεία της Βέροιας, θα στοχεύει στην τουριστική αγορά της Ρωσίας, η οποία έχει συνεχώς αυξανόμενη δυναμική στην Κεντρική Μακεδονία, με εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική. Η Βέροια, με συγκεκριμένη πρόταση, μπορεί να κερδίσει μερίδιο αυτής της αγοράς.
ΠΡΟΤΑΣΗ 2: Προτείνουμε την περαιτέρω προβολή της Εβραϊκής Συναγωγής. Πρέπει να γίνουν επαφές με tour operators ώστε να αυξηθούν οι επισκέψεις στην περιοχή της Μπαρμπούτας. Επιπλέον, στο πλαίσιο του προγράμματος τουριστικής προβολής, θα πρέπει να συντονιστούν διαφημιστικές ενέργειες στοχευμένες στην τουριστική αγορά του Ισραήλ.
Η ανάπτυξη του Θρησκευτικού Τουρισμού αναμένεται να τονώσει την τοπική αγορά και τις επιχειρήσεις που συνδέονται με τη φιλοξενία των επισκεπτών αυξάνοντας τη μέση διάρκεια παραμονής που σήμερα υπολογίζεται στις μόλις 1,81 ημέρες. Αναμένεται να αυξήσει και τα επίσης χαμηλά ποσοστά παρουσίας αλλοδαπών τουριστών που σήμερα αγγίζουν μετά βίας το 10% επί του συνόλου της τουριστικής κίνησης της Βέροιας.

Συνεδριακός Τουρισμός
Η Βέροια λόγω θέσης και εγγύτητας με τη Θεσσαλονίκη – εφάπτεται σε διεθνή οδικό άξονα και απέχει λιγότερο από μια ώρα από διεθνές αεροδρόμιο, αποτελεί σήμερα κομβικό σημείο για την ανάπτυξη συνεδριακού τουρισμού. Τα αξιοθέατα και φυσικός της πλούτος, σε συνδυασμό με την ήδη υπάρχουσα τουριστική και συνεδριακή υποδομή, καθιστούν τη Βέροια ιδανικό τόπο για τη διοργάνωση συνεδρίων. Επιπλέον, ο Δήμος  Βέροιας διαθέτει στην κυριότητά του έναν συνεδριακό χώρο – κόσμημα, τον Χώρο Τεχνών, που θα έπρεπε να είναι η ναυαρχίδα στην προσπάθεια προσέλκυσης περισσότερων συνεδρίων. Οι σύνεδροι, όμως, δεν έρχονται από μόνοι τους.
ΠΡΟΤΑΣΗ: Στοχευμένες δράσεις προβολής των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Βέροιας: Ενημέρωση και συνεργασία με τον HAPCO (Ελληνικός Σύνδεσμος Επαγγελματιών Διοργανωτών Συνεδρίων), ενός φορέα με μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία, καθώς και με το TCB (Thessaloniki Convention  Bureau) για πιθανή συνεργασία και ενημέρωση για τον τρόπο λειτουργίας ενός γραφείου υποδοχής συνεδρίων. Επιπλέον, απευθείας επικοινωνία με μεμονωμένες εταιρείες διοργάνωσης συνεδρίων και παροχή κινήτρων για να προτιμήσουν την πόλη μας.
Ο Συνεδριακός Τουρισμός αναμένεται να τονώσει την τοπική αγορά σε σχέση με τον απλό επισκέπτη, αφού – σύμφωνα με μελέτες - οι μετέχοντες στα συνέδρια ξοδεύουν 30%-40% περισσότερα χρήματα σε σχέση με τους απλούς επισκέπτες.  Επίσης, ο συνεδριακός επισκέπτης θεωρείται συνήθως άτομο υψηλού κύρους με αποτέλεσμα να αποτελεί τον καλύτερο πρεσβευτή της περιοχής μας στον τόπο του, μετά την αναχώρησή του.

Να επανέλθει το Ρολόι στην πλατεία
ΠΛΑΤΕΙΑ ΩΡΟΛΟΓΙΟΥ: Η πλατεία Ωρολογίου χρήζει άμεσων αρχιτεκτονικών παρεμβάσεων, αλλά και επίλυση στο χρονίζον ζήτημα αξιοποίησης του Παλιού Δικαστικού Μεγάρου, ώστε να δοθεί νέα πνοή στην περιοχή, να επανακάμψει η οικονομική δραστηριότητα σε μια άλλοτε προνομιούχα πλατεία, να ξαναγίνει σημείο αναφοράς για τους Βεροιώτες και πόλος έλξης για τους επισκέπτες. Μην ξεχνάμε ότι η Πλατεία Ωρολογίου βρίσκεται σε κομβικό σημείο για τον τουρισμό της Βέροιας, αφού είναι στο μέσο μεταξύ των τριών σημαντικότερων μνημείων της πόλης (Βήμα Αποστόλου Παύλου, Μεντρεσέ Τζαμί και Εβραϊκή Συναγωγή). Οι παρεμβάσεις που θα γίνουν πρέπει να περιλαμβάνουν οπωσδήποτε και την κατασκευή Ρολογιού. Με σεβασμό στην ιστορία της πόλης, να προσθέσουμε ένα ακόμα αξιοθέατο στη Βέροια.
Επιτάχυνση της ανάδειξης του Τριποτάμου
ΤΡΙΠΟΤΑΜΟΣ: Αξιοποίηση του Τριποτάμου, ποταμού που περνάει μέσα από τον αστικό της πόλης και δημιουργεί ένα φυσικό τοπίο μοναδικής ομορφιάς και περιβαλλοντικής αξίας. Πρέπει τάχιστα να ολοκληρωθούν οι αντιπλημμυρικές μελέτες, ώστε να περάσουμε στο επόμενο στάδιο που είναι η ανάπλαση της κοίτης και η περιοχή να καταστεί επισκέψιμη. Θα δημιουργηθεί ένας νέος πόλος τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης στην πόλη μας. Η ένταξη του Τριποτάμου στο τουριστικό προϊόν της Βέροιας, μπορεί να αποτελέσει ορόσημο στην προσπάθεια για επιμήκυνση της παραμονής των επισκεπτών στην πόλη μας.
Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε πολλά περισσότερα, όμως σκοπίμως δεν το κάνουμε. Η τουριστική ανάπτυξη θα επιτευχθεί με ρεαλισμό, βήμα – βήμα, θέτοντας τους στόχους, καθώς και τις μεθόδους που θα μας οδηγήσουν στην εκπλήρωσή τους.
Ο Τουριστικός Όμιλος Βέροιας και όλα τα μέλη του, βρίσκονται στη διάθεση του Δήμου μας να προσφέρουν εθελοντικά όπου και όποτε τους ζητηθεί, για την επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος τουριστικής προβολής της Βέροιας.

ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ
Πατσίκας Ζήσης - Πρόεδρος
Βλαχογιάννη Ιφιγένεια - Αντιπρόεδρος
Ζυγουλιάνος Στέργιος - Γραμματέας
Θεοχαρόπουλος Αντώνης - Ταμίας
Βλαχόπουλος Κωνσταντίνος - Μέλος
Κωνσταντούδη Ισαβέλλα – Μέλος
Λάμπρη Χαρά – Μέλος
Πιλιτσίδου Γιάννα – Μέλος
Τασιοπούλου Ασπασία - Μέλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου