Pages

Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

Πρόταση της Δημάρχου Βέροιας να εξετασθούν οι επιπτώσεις των Μνημονίων στην Νεολαίας της Ελλάδας

Με αφορμή τη συζήτηση για την θεσμοθέτηση ψήφου στα 16 χρόνια των πολιτών της Ευρώπης, η
Δήμαρχος Βέροιας Χ. Ουσουλτζόγλου Γεωργιάδη, ως εκπρόσωπος των Δήμων της χώρας μας στο Κογκρέσο του Συμβουλίου των Δήμων και Περιφερειών της Ευρώπης, μίλησε για τις πραγματικές ανάγκες της νεολαίας. Ανάγκες που αφορούν πρώτιστα την παιδία, την επαγγελματική εκπαίδευση και την πρόσβαση στην εργασία.
Επικεντρώνοντας στα σοβαρά προβλήματα της νεολαίας, η Δήμαρχος Βέροιας αναφέρθηκε στην επικείμενη άφιξη της Επιτροπής του Κογκρέσου στην χώρα μας για την εξέταση της ποιότητας των δημοκρατικών θεσμών.
Η κ. Ουσουλτζόγλου κατέθεσε αίτημα, η συγκεκριμένη επιτροπή να συμπεριλάβει στην ατζέντα των θεμάτων που θα εξετάσει και το κεφαλαιώδες ζήτημα των επιπτώσεων που έχουν τα Μνημόνια στην νεολαία της Ελλάδας. Συγκεκριμένα, ζήτησε να γίνει έρευνα για τις επιπτώσεις των Μνημονίων στην πρόσβαση των νέων στην παιδία, την εκπαίδευση, την εργασία αλλά και την διαμορφούμενη  σε αυτούς άποψη περί της λειτουργίας των δημοκρατικών θεσμών στη χώρα και την Ευρώπη.
Η Δήμαρχος Βέροιας επεσήμανε ότι θα προσχωρήσει στην υποβολή της πρότασης μέσω και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και σε περίπτωση που αυτή δεν συμπεριληφθεί στην ατζέντα της Επιτροπής, το αίτημα θα προωθηθεί για τη συγκρότηση εξειδικευμένης επιτροπής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, που θα ασχοληθεί με τις επιπτώσεις της εφαρμογής των Μνημονίων στη νεολαία της Ελλάδας ή και άλλων χωρών της Ε.Ε.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΝΕΩΝ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ:  ΨΗΦΟΣ ΣΤΑ 16….
Αναφερόμενη στο θέμα της ψήφου στα 16, η Δήμαρχος Βέροιας κ. Χαρίκλεια Ουσουλτζόγλου Γεωργιάδη τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Σωστά οφείλουμε όλοι μας να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε τους τρόπους τακτικής και ουσιαστικής συμμετοχής των εφήβων στα κέντρα αποφάσεων. Και βεβαίως αυτά πρέπει να αρχίζουν αρχικά μέσα στα όργανα των σχολείων και μετά να υπάρχουν μηχανισμοί για συμμετοχή τους σε θέματα που τους αφορούν σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης.

Αυτή η διαδικασία της προετοιμασίας είναι σταδιακή. Οι έφηβοί δεν είναι σε θέση μέχρι τα 16 να αποφασίσουν για πολύ περίπλοκα κοινωνικά και οικονομικά θέματα.  Ασφαλώς, είναι υποχρέωση μας να τους καθοδηγήσουμε  και να τους υποστηρίξουμε για να είναι σε θέση να αποφασίζουν και να συνεργαστούν σε ομαδικά επίπεδα. Αυτές οι γνώσεις και δεξιότητες δεν είναι δεδομένες, είναι μορφές μάθησης και θέλουν χρόνο για να τις κατακτήσουμε.
Είναι σημαντικό να υπάρχουν όμοιοι τρόποι που αποφασίζουμε και αναβαπτιζόμαστε ως χώρες μέλη της Ε.Ε.

ΨΗΦΟ ΣΤΑ 16…  ΑΣ ΜΗΝ ΒΙΑΖΟΜΑΣΤΕ….
Σαφώς θέλουμε εφήβους και νέους οι οποίοι έχουν γνώσεις και δεξιότητες, αλλά οφείλουμε να σεβαστούμε τις ανάγκες τους να αναπτυχθούν και να ωριμάσουν με τον αναγκαίο χρόνο και σεβασμό προς αυτούς.
Ας μην βιαστούμε να εισάγουμε πρόωρα  τους εφήβους στον κόσμο των πολλαπλών κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων οι οποίοι,
α) δεν είχαν καμία ιδιαίτερη ευθύνη για την γεννήσει τους και,
β) δεν έχουν τις απαραίτητες ικανότητες να αποφασίσουν πώς να τις εντοπίσουν «λύσεις» διότι βρίσκονται ακόμη σε ανάπτυξη.

Όσοι συνεργαστήκαμε με τους εφήβους γνωρίζουμε τα επίπεδα ικανοτήτων και το βάθος που έχουν στις σκέψεις τους για πολλά θέματα.
Λέγοντας αυτό, οφείλουμε να συγκρατήσουμε κάποια επιστημονικά δεδομένα. Οι έφηβοί 16 έως 18 ετών συνεχίζουν να βρίσκονται σε στάδιο ανάπτυξης στο οποίο συνεχίζουν να ολοκληρώνουν την ανάπτυξη τους σε ψυχοκοινωνικό αλλά κυρίως σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Γνωστικά έχουν σταθεροποίηση κάποιο επίπεδο ωρίμανσης και σωματικά αλλά δεν έχουν τις απαραίτητες εμπειρίες ζωής για να μπορούν να αποφασίσουν για τα κοινωνικά δρώμενα μέσα από το δικαίωμα ψήφου…
ΑΣ ΜΗΝ ΒΙΑΖΟΜΑΣΤΕ… ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ.
Αγαπητή συνάδελφοί αν όντως ο ΣΤΟΧΟΣ μας είναι ΙΣΟΤΙΜΙΑ στην ζωή των εφήβων- νέων στις χώρες μας και στην Ε.Ε. ας εντοπίσουμε τρόπους να αντιμετωπίσουμε πρώτα την ΑΝΕΡΓΙΑ, ΤΗΝ ΦΤΩΧΕΙΑ ΤΟΥΣ, ΤΗΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, Ας τους προσφέρουμε ξανά ΟΝΕΙΡΑ, ΟΡΑΜΑΤΑ και ΣΤΟΧΟΥΣ!»


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου